Monday, October 18, 2010

3000 sen

This week is my study week..
So, i planned with my friends to go home..
 Yelah org byk buat dosa ni kne la jumpe org tua minta maaf n restu..
 b4 exam..
huhu..

Di suatu stesen tren, aku ditahan oleh sorg brader berambut panjang curly...
ape yg membuatkn aku mengikutnya adalah kerana ayat2 nya yg berbunyi..
"Saya tengah menjalankn tugas. harap adik boleh bg k/sama"
haha
aku bajet nk jadi rakyat yg baik, bgus, terpuji lagi memberi k/sama la...
aku pun ikut la..aku ingat die pihak or badan NGO yg tgh berkerje la..

tup.. tup.. hampeh..
rupenye die nk promote ade 1 kad yg bleh memberi kita pulangan selepas berbelanja..
adoiii...
aku mmg xminat bab2 bende yg menjanjikn pulangan
kecuali
dengan bekerja keras..

then, aku ckp la kt brader tu..
"sori i'm not interested"
bengong!
die bleh ckp, ni bukan pasal minat xminat.
ini pasal kebaikan org melayu.. bla2.. yada2..
siap babit2kn nme U aku..
adelah kesengalan di situ yea..
nme nye memaksa tu..
aku da la nk cepat..
mak aku da tunggu..

aku rse jln terbaik dgn kuarkn duit konon2 nk wat tempahn..
wo.. wo..
abis 3000 sen aku....
naseb baik aku da kelentong die aku xbwk kad atm n xde enough cash..
kalo tak melayang 5000 sen...

moral of the story..
aku rse kejadian ni terjadi bcoz
Allah nk suruh aku beringat dan berfikir..
jangan berkira sgt psl duit dgn siblings, parents n kwn..
last2 duit tu terlepas kt tgn org luar...
ok.. aku sedar yg aku ni mmg berkira gilleerrr bab2 duit..
even nk mencekik utk diri sendiri pn aku berkira giler...
yelah tu bkn duit aku..
duit parents eden...

second, i think this is not totally my fault..
he has no right to force me to buy that stupid card.
i'd like to remind the promoters n saleperson out there..
don't force us if we said we don't want
i know that's ur job
but we also hv to consider something that more important than ur product..

that night
my mom call that person by dialing number on resit..
he doesn't  answer it..
arghh..
loser...

aku marah ni..
bcoz mak aku pn xpuas hati..
da la sem ni aku perlu gne byk duit...
perlukah aku bersedekah kpd org sebegitu??
adakah aku teraniaya??
ya Allah ampunkn dosaku dan brader tu..
mengharapkn perkara ni xkan berlaku lg..
nauzubillah...

thirdly, aku bkn nak kate aku terpengaruh dgn tawaran brader tu..
sebab aku yakin..
tiada bende yg free kt dunia nih..
sbb bile kite keluarkn duit utk bli mmg  kita dpt duit kita balik..
tp kita xsedar sbb die da bertukar jd brg or perkhidmatan..
yg salesman tu bleh ckp,
setiap yg kite belanja bleh dpt balik pulangan dlm bentuk sijil premium kejadah ntah..
that's ridiculus
even aku xberharta, aku xde la kemaruk nk duit aje kojenye..
duit xleh bwk ke mati..
tp sbb duit manusia ade yg mati

sungguh kejadian ni membuatkn aku berfikir...
wassalam...





pamplet n resit yg aku terima utk tempahan tu..
aku rase salah sbb xbersani nk bersuara dgn lantang n menolak..
p/s nme aku silap eja brader..
da tg ic pn xtau lg tulis.. hmm..




4 comments:

About Me

always annoy the others. i'm enjoy doing various things but obsess only to one kind of things. hold tight my Principe.